החשיבות של קידום אתרים למסחר באינטרנט

תוכן עניינים

אם אתם חיים במאה ה-21, סביר להניח שכבר הבנתם שהאינטרנט הוא זירת המסחר המרכזית והעמוסה ביותר. בכל תחום תמצאו אינספור אתרים וחנויות, שמציעים לגולשים אפשרות לרכישה מהירה, פשוטה ולרוב גם נוחה יותר של מוצרים. היום אפילו לא חייבים להיות בעל מוצרים או חנות פיזית כדי להרוויח כסף באינטרנט, כי תמיד אפשר לשווק מוצרים באתרי הקניות הגדולים (אמזון, Ebay) ולהתפרנס באמצעות דרופשיפינג או שיווק שותפים.

התוצאה היא זירה תחרותית מאוד, בה כל חנות או אתר חייבים לעשות את מירב המאמצים כדי להתבלט. קידום אתרים אורגני הוא כלי מרכזי בדרך להגשמת המשימה.

קידום אתרים, מסחר באינטרנט ומה שביניהם

קידום אורגני הוא חלק מרכזי בהצלחה של כל אתר מסחר או חנות אינטרנטית. קידום מוצלח יביא לכך שהאתר יהיה ממוקם במיקום גבוה במילות מפתח ספציפיות, שיכולות כשלעצמן להיות רלוונטיות אך ורק למוצר ("בגדים לנשים") או לצורת המכירה שלו ("חנות בגדים באינטרנט"). חשוב כמובן לבצע מחקר מילות מפתח ולנסות למפות את המתחרים העיקריים, מה שעשוי להגדיל את הסיכויים לבחירה נכונה של אסטרטגיית קידום אורגני, פרסום דיגיטלי ושיווק.

נתונים שמגיעים מכל רחבי העולם, ובעיקר ממנוע החיפוש הסופר פופולרי גוגל, מראים שהרוב המוחלט של הגולשים ייכנס רק לאתר המופיע בעמוד התוצאות הראשון, בדגש על התוצאות הראשונות באותו עמוד. מי שמצליח בקידום האורגני צפוי לכן ליהנות מכמות הולכת וגדלה של כניסות, שיכולה להיות מתורגמת מהר מאוד לרכישות פיזיות. אחרי הכול, גולשים המחפשים מוצר מסוים לרכישה באינטרנט הם קהל היעד הממוקד והממיר ביותר שיש (גם כאן, יש הרבה מאוד נתונים וסטטיסטיקות שמדגימים זאת).

קידום אורגני מוצלח עשוי להביא לכך שהחנות תיתפס כמובילה בתחומה ולהקנות לה מוניטין חיובי, המשפיע גם הוא על אחוזי ההמרה של הגולשים ועל הסיכויים שיהפכו מהר מאוד להיות לקוחות משלמים.

איך מקדמים אתרי מסחר באינטרנט?

קידום אתרי מסחר באינטרנט שונה מצורות אחרות של קידום, ולדעת רבים גם מאתגר יותר. הקושי הראשון הוא שיש כאן כמות עצומה של מוצרים, קטגוריות וביטויים שחשוב לקדם במקביל, מה שמסביר מדוע רצוי מאוד להיעזר בשירותיו של מקדם אתרים מומחה. חשוב לבנות אסטרטגיית קידום, אם כי בתחום כל כך דינמי צריך להיות מודעים לכך שייתכנו שינויים עם הזמן. השורה התחתונה היא שנדרש כאן לרוב קידום מאסיבי, הכולל פעולות הנעשות בתוך האתר וגם מחוצה לו: החל מכתיבת מאמרי תוכן לאתר, דרך אופטימיזציית קידום אורגני מלאה שלו ועד להשמת קישורים חיצוניים המפנים לאתר בכל רחבי הרשת, בדרך על אתרים "חזקים" או רלוונטיים.

אם ניקח דוגמה נפוצה, תוכן הוא אחד המפתחות העיקריים לקידום אורגני של חנויות באינטרנט. הנקודה היא שחייבים להיות זהירים ביחס אליו. אם מעתיקים את תיאור המוצר היבש, שמופיע גם באינספור אתרים אחרים, ייתכן שהקידום ייפגע או אפילו שהאתר ייענש על ידי גוגל. סיכון נוסף הוא עמודי תוכן "רזים", שלא כוללים תוכן בעל ערך (למשל עמודי קטגוריה, עמודי מוצר או תגיות) ולכן עלולים לפגוע בקידום האורגני. מומלץ לשים דגש על התוכן של כל מוצר או עמוד באתר, בשאיפה לטקסטים המספקים ערך מוסף לגולש ומעבירים אליו את המסרים השיווקיים הרצויים.