כמה עולה כרטיס ביקור?
כמו בכל מוצר שאנו קונים וכל שירות שאנו מזמינים, גם בהזמנת כרטיסי ביקור, זה לגמרי לגיטימי לברר כמה עולה כרטיס ביקור ולבדוק את המחיר לפני שעושים כל צעד נוסף. יחד עם זאת, ידוע הדבר שכרטיס ביקור הוא הכלי השיווקי הזול ביותר שקיים ואם בונים אותו נכון ומשתמשים בו בצורה נכונה, אפשר להפיק ממנו תוצאות שיווקיות יוצאות דופן. המשמעות היא, שזה בסדר לברר את המחיר ולשאוף להשלים את הזמנת כרטיסי הביקור שלכם במחיר אטרקטיבי, אבל ממש לא מומלץ להביא את המחיר האטרקטיבי על חשבון האפקטיביות השיווקית של כרטיס הביקור ועל כך נדבר ממש כאן בשורות הבאות.
אז באמת, כמה עולה כרטיס ביקור?
עלות הדפסה של כרטיס ביקור יכולה להשתנות מאוד ממקרה למקרה על פי שורה של פרמטרים ובראשם כמות הכרטיסים. בעולם הדפוס, ישנו יתרון מובהק לגודל ולכן ככל שתזמינו יותר כרטיסים, כך המחיר פר כרטיס יהיה נמוך יותר. כמה זה כמה שיותר? ובכן, החל מ-500 כרטיסי ביקור אתם יכולים להתחיל ליהנות מאותם יתרונות לגודל. כך למשל, אם הזמנת 100 כרטיסים צד אחד תעלה לכם 45 שקלים, אז 250 כרטיסים יעלו לכם כמעט פי 2.5, כלומר מעל 100 שקלים, אבל אם תזמינו 500 כרטיסים, העלות יכולה להסתכם ב-120 שקלים בלבד, כלומר פי 2 כמות עם תוספת מזערית במחיר.
בהיבט זה חשוב לומר את הדבר הבא: כרטיס ביקור הוא כלי שיווקי סטטיסטי, כלומר ככל שתפיצו יותר כרטיסי ביקור כך תוכלו להגדיל את ההסתברות ליהנות מהאימפקט שלו. אם תחסכו בהפצת כרטיס הביקור שלכם, לא תראו ממנו כל ערך. על כן, אין משמעות להזמנת 100 כרטיסים כדי “לראות איך זה עובד”. הזמינו כמות של 500 כרטיסים לכל הפחות ושאפו להפיץ את כולם כדי שתוכלו להזמין את 500 הכרטיסים הבאים.
פרמטרים נוספים שמשפיעים מאוד על התשובה לשאלה כמה עולה כרטיס ביקור כוללים את סוג הנייר, עובי הנייר, הדפסה חד או דו צדדית, מורכבות הגרפיקה לרבות רקע הכרטיס וכן יישום אפקטים מיוחדים כמו אותיות מובלטות.
האמת היא שזה לא משנה כמה זה עולה
בשורה התחתונה, אם אנחנו בוחנים את השאלה כמה עולה כרטיס ביקור מנקודת מבט עסקית, זה לא באמת משנה כמה יעלו לכם הכרטיסים, שכן לא מדובר בהוצאה, אלא בהשקעה. ישנם היום כרטיסי ביקור שעלותם גבוהה במאות אחוזים מעלות כרטיסי ביקור מודפסים סטנדרטיים, אבל האימפקט שהם יוצרים בשוק הוא דרמטי ולעיתים מספיקה עסקה אחת כדי להחזיר את ההשקעה כולה. ישנם למשל כרטיסי ביקור קשיחים מפלסטיק וישנם כרטיסי ביקור צורניים, שמעבירים מסר שיווקי חזק מאוד, לעיתים משעשע, שיוצר חיבור רגשי מיידי בין מקבל הכרטיס ובין העסק שעומד מאחוריו. על כן, עוד לפני שאתם מבררים כמה עולה כרטיס ביקור, שאלו את עצמכם מהו כרטיס הביקור שאיתו תוכלו לייצר שינוי אמיתי בעסק, שאיתו תוכלו לייצר זרם משמעותי של לקוחות חדשים ואולי גם לשפר את מעמדכם התחרותי בשוק. אם זה אומר שצריך להשקיע בכל כרטיס יותר כסף, עשו זאת, לפחות ברמה של פיילוט ובחנו איך זה עובד לכם.
ויש גם את האפשרות הדיגיטלית
אחרי שפירטנו את כל הסוגיות החשובות לגבי עלות של כרטיסי ביקור מודפסים, כדאי לציין שהיום עומדת בפניכם גם האפשרות ליצור כרטיסי ביקור דיגיטליים. המדובר במעין אתר זעיר המכיל את כל פרטי ההתקשרות עמכם, בתוספת מסר שיווקי תמציתי ובעיצוב ראוי ומתקדם לו אנו מצפים במרחב המקוון. כרטיס הביקור הזה יישלח אוטומטית לכל מי שתדברו איתו בטלפון, תוך כדי השיחה או מייד לאחר סיומה וכן יישלח לכל מי שניסה ליצור איתכם קשר ללא מענה. פלטפורמות מסוימות של כרטיסי ביקור דיגיטליים מאפשרות גם העברת כרטיס ביקור דיגיטלי מיד ליד באמצעות טכנולוגיית NFC, שמשמשת היום לתשלום באמצעות הטלפון באמצעות קירבה, אם כי תרבות החלפת כרטיסי הביקור בפורמט הזה נמצאת עדיין בחיתוליה ולכן תמיד כדאי להצטייד גם בכרטיס ביקור דיגיטלי וגם בכרטיסים מודפסים.
זכרו שהמטרה שלכם היא להפיץ את הכרטיסים שלכם כמה שיותר רחב וכמה שיותר רחוק. השאיפה שלכם צריכה להתמקד בהפצת כל כרטיסי הביקור שהזמנתם כדי שתוכלו להזמין חבילה חדשה ולהפיץ גם אותה. ככל שתפיצו יותר כרטיסים, כך תגבירו את ההסתברות לאימפקט עסקי שייווצר באמצעותם והנה עוד סיבה, מדוע לא כדאי לגשת למשימת של הדפסת כרטיסי ביקור או יצירת כרטיס ביקור דיגיטלי עם גישה של כמה עולה כרטיס ביקור.
ואחרי שאמרנו את כל זה, זה לגמרי לגיטימי לעשות השוואת מחירים בין ספקים בכדי להבטיח שאתם משלמים מחיר אטרקטיבי או לכל הפחות הוגן. את איכות ופורמט הכרטיס בחרו משיקולים מקצועיים, אבל את הגורם המקצועי שייצר לכם את האיכות והפורמט הללו, אתם בהחלט יכולים לבחור על סמך שיקולי מחיר ממש כפי שאתם מבצעים בחירה של כל מוצר או שירות אחר שאתם מזמינים.