שיווק דיגיטלי – יתרונות וחסרונות

בשנים האחרונות נכנס לחיינו השיווק הדיגיטלי וכיום הוא מהווה את אחת מהשיטות היעילות והרלוונטיות ביותר לצורך פרסום עסקים. בעבר, דרכי השיווק היו סטנדרטיות יותר ובאו לידי ביטוי באופן לא דיגיטלי, אולם כיום בשל המציאות המתקדמת שאנו חיים בה ובשל העובדה שהעולם הדיגיטלי הוא עולם מפותח ומתקדם מאוד, כל בעל עסק מבין כי הפוטנציאל של שיווק דיגיטלי עבור פרסום העסק שלו הוא גדול מאוד. במאמר הבא תקבלו את כל המידע אודות יתרונות וחסרונות בשיווק דיגיטלי.

יתרונות שיווק דיגיטלי

ישנם יתרונות רבים לשיווק הדיגיטלי, כך לדוגמא:

ראשית כל, אחד היתרונות הבולטים ביותר של השיווק המדובר הוא האופציה לפילוח קהל היעד לצורך של המפרסם. המשווק יכול להגדיר בפלטפורמות רבות בהן משתמש קהל היעד שלו, למי הוא מעוניין לפרסם בהתאם לגיל, מין, מיקום גאוגרפי, תנועת גולשים, מילות מפתח ועוד. אפשרויות הפילוח המדויקות עבור כל מפרסם מאפשרות לו לדייק את תהליך השיווק ולהגיע לכמה שיותר לקוחות רלוונטיים.

יתרון נוסף כרוך בכך שכיום ניתן למצוא מגוון רחב של פלטפורמות שבהם ניתן לשווק באופן דיגיטלי. דרך הפלטפורמות הללו אפשר לכוון את קהל היעד לפרסום. כלומר, ניתן לבחור את סוג הפרסום המתאים בסוג הפלטפורמה המתאימה בהתאם לקהל היעד והנוכחות שלו בפלטפורמות הללו.

באמצעות השיווק הדיגיטלי ניתן לפרסם לקהל נרחב לא רק בארץ אלא בעולם כולו. אם יש לכם מוצר שאתם מעוניינים לשווק אותו באופן גלובלי, שיווק דיגיטלי מהווה את האופציה הטובה ביותר עבורכם.

יתרון נוסף הוא העלויות הפרסום הנמוכות באופן יחסי. ניתן לבחור את התקציב הרלוונטי עבור פרסום ובהתאם לכך לבחור את הפלטפורמות הרלוונטיות לפרסום ואופן הפרסום בהן.

בשיווק דיגיטלי לעומת השיווק הקלאסי ניתן לאפשר ללקוח לרכוש באופן מיידי את המוצר. אם לקוח יתלהב ממוצר סביר להניח שהוא ירצה לרכוש אותו מיד ועל כן, האופציה לשווק בצורה שתלהיב את הלקוח ובד בבד לאפשר לו מיד לרכוש את המוצר, גורמת לכך ששיווק דיגיטלי יוצר רכישות רבות של לקוחות.

אחד היתרונות הגדולים בשיווק דיגיטלי הוא האפשרות להשיג נתונים שונים בפלטפורמות השונות שיכולים ללמד את המפרסם באילו שעות קהל היעד שלו נחשף לפרסום או מתעניין בפרסום, באיזה מיקומים יש יותר התעניינות מצד לקוחות ועוד. בהתאם לנתונים הללו ניתן לפרסם בצורה מדויקת יותר ויעילה יותר.

חסרונות בשיווק דיגיטלי

על אף שהיתרונות בשיווק דיגיטלי עולים על החסרונות, הנה כמה חסרונות:

מכיוון שעדיין ישנן קבוצות שלא מסתדרות עם השיווק הדיגיטלי באוכלוסייה, הרי שאם אתם משווקים מוצרים לאותן קבוצות, לרוב הם לא יקבלו את החשיפה הרלוונטית. כך לדוגמא: קהל מבוגר יותר עדיין יעדיף פרסום בשיטות הרגילות בשל העובדה שהוא לא תמיד מסתדר עם האינטרנט ועל כן, אם אתם משווקים לקהל זה, שיווק דיגיטלי פחות רלוונטי.

לא פעם שיווק דיגיטלי יכול להטריד את קהל היעד. אם בוחרים ברימרקטינג המבוצע בצורה לא נכונה או בפרסומות שפוקדות באופן תדיר את הגולש, הוא עלול למאוס בשיווק האגרסיבי ולעדיף לבחור בעסק אחר. לכן חשוב למצוא סוכנות דיגיטל המתאימה לכם.

בשיווק הדיגיטלי יש להתחדש כל תקופה קצרה ולא פעם לעסקים אין את הזמן או היכולת לעשות את זה ולכן הם נשארים תקועים במקום.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
תוכן עניינים
לפרסום כתבה באתר
מאמרים אחרונים