איך יודעים מה למכור באיביי? עונים על שאלת 1,000,000 הדולר

תוכן עניינים

בכל שנייה מבוצעות עסקאות רבות דרך פלטפורמת המסחר של איביי, בה נמכרים מוצרים מכל מין וסוג ומכל קצות תבל. מצד אחד, מדובר בזירת מסחר מאוד פשוטה, אינטואיטיבית ונגישה – הן למוכר והן לקונה, ובזה סוד קסמה לצד המחירים הזולים יחסית. מצד שני, אין זה אומר שכל מוצר המוצע למכירה גם יימכר, בוודאי לא במחיר שדמיינתם, במהירות שדמיינתם או בכמת שדמיינתם. אז איך יודעים בכלל מה למכור באיביי בשביל להרוויח יפה? בואו נראה.

כסף מהאינטרנט

מה למכור באיביי: שאלת השאלות

אכן, השאלה מה למכור באיביי ואיך לעשות כסף מהבית היא "שאלת מיליון הדולר" – תרתי משמע, ואין לה תשובה אחת ברורה. מה שכן, יש הרבה דרכים לגלות את הפריטים והמוצרים שידחפו את דף המכירות שלכם קדימה, וכעת נראה כיצד בוררים את המוץ מהתבן.

קודם כל, לא כדאי להסתמך על מה שנראה לכם שילך. כל אחד נוטה לחשוב שהוא סוחר-על ויודע בדיוק מה אחרים אוהבים, אבל בשורה התחתונה – ממש לא כולם מרוויחים, ובוודאי לא מה שרצו. לכן, עדיף להיות יותר צנועים וחרוצים ולבצע מחקר שוק רציני. מה כולל מחקר השוק הזה? ראשית, הוא יכול וצריך להסתמך על הכלי הייעודי של איביי שמבצע עבורכם ניתוח ומראה את הנישות והמוצרים השונים לפי מידת הביקוש.

שנית, ממש חשוב להסתובב בדפי מכירות של סוחרים שונים באיביי, לראות את הסוגים השונים של המוצרים, את הקטגוריות והנישות, ולהתחיל לחשוב – מה יכול לעניין אתכם. מה זאת אומרת מעניין? זאת אומרת תחום/נישה שבהם יש לכם עניין מסוים, שיעניין אתכם להמשיך וללמוד אותו, שאולי כבר רכשתם בו קצת (או הרבה) ידע, שאתם מבינים מה באמת תורמים המוצרים בו ללקוחות, וכן הלאה.

אז מה למכור באיביי?

קודם כל, למכור מוצרים שיש להם ביקוש, המשתייכים לנישה שזוכה לפופולאריות בתקופה האחרונה. שנית, למכור מוצרים שאתם מבינים בהם ומעניינים אתכם. שלישית, למכור מוצרים שאין בעיה גדולה להשיג אותם אצל ספקים. רביעית, למכור מוצרים שהרווחיות עליהם שווה את הטרחה שלכם.
ראו גם: איך למכור באיביי כמו מקצוען?

האם קורס מכירות באיביי יכול לעזור לי?

ברשת האינטרנט מוצעים לא מעט קורסי מכירות באיביי. מדובר לרוב בקורסים מקוונים המוצעים על ידי גורמים ומכללות דיגיטליות למיניהם, אשר לוקחים את הסוחרים המתחילים יד ביד בצעדיהם הראשונים. אחד הנושאים המדוברים והמרכזיים בקורסים אלו הוא בחירת המוצרים, אותה תיארנו בקצרה לעיל אך למעשה מדובר בעבודת מחקר שיש להשקיע בה זמן ומחשבה, ולבצע הכי נכון שאפשר.

במסגרת הקורסים האלו ילמדו אתכם בין היתר להשתמש בכלים שמציעה הפלטפורמה, כיצד לזהות תחומים המצויים בעלייה או בנסיקה, לזהות תחומים שבהם התחרות פשוט גדולה מדי, לזהות תחומים שאליהם לא כדאי להיכנס בגלל שהוא רווי במותגים מצליחים, לזהות את הספקים הפועלים בתחום וזמינות המוצרים שלהם, וכן הלאה. זאת, בנוסף למגוון טיפים, המלצות וכלים נוספים שישפרו את דף המכירות ואת הרווחים שלכם.

יכול לענייו אתכם גם: קורס מסחר באמזון