לוגו לדיגיטלי (1)

בסליחה ובחסד
שירת חייה של לאה גולדברג

 מפגש של שירים, סיפורים, ריכולים ופזמונים 
הרצאה מוזיקלית מרגשת ובלתי נשכחת בהשתתפות: נויה שגיב, קרני פוסטל וזהר קדמון.
המפגש מאושר על ידי ניטו טק

לאתר

"וְשָׁרָשַׁי בִּשְׁנֵי נוֹפִים שׁוֹנִים"

נצא ביחד למסע בעקבות סיפור חייה של לאה גולדברג. מימי מלחמת העולם הראשונה כילדה, דרך העליה לארץ כאישה צעירה, ההשתלבות בסצינת הספרות המתפתחת בתל אביב של שנות ה- 30 ועד להיותה פרופסור לספרות ומייסדת החוג לספרות כללית השוואתית בירושלים.

נספר גם על חייה האישיים. על החיים עם אמא עד יומה האחרון, על הניתוק מאבא, על השייכות לשתי המולדות, על הקשר החם לילדים על אף שלא היו לה ילדים משלה וכמובן על שורת סיפורי האהבה.

את כל אלה נלווה בשירים, קטעי יומנים, מכתבים, וסיפורים מפתיעים. כמובן שנשיר ביחד את שירי לאה גולדברג המוכרים בליווי מוזיקלי.

מי אנחנו?

נויה-שגיב-לאתר.jpg

"אני חוקרת את שירתה ואת חייה של לאה גולדברג וכותבת עליה את עבודת הדוקטורט שלי. מכתבים, יומנים, פתקים נשכחים ואינסוף שירים מציירים דמות אישה כריזמטית ואניגמטית. האהבה שלי לדמותה, יחד עם אהבתי למוזיקה, הובילו אותי ליצור את המופע שבו אני מספרת את שירת חייה, חושפת פרטים חדשים מתוך המחקר, שרה את השירים המוכרים שלה ומשתפת את הקהל באהבה הגדולה שלי."

(נויה שגיב, חוקרת ספרות ומקרא, סופרת, מוזיקאית,  מייסדת "מפעל המילים").

קרני.jpeg

"לאה גולדברג היא המשוררת המולחנת ביותר בארץ ובעולם, לא רק מבין המשוררות הנשים אלא גם מבין הגברים. לשירה שלה נחשפתי כתלמידה בתיכון "תלמה ילין" והיא מלווה אותי לאורך חיי הבוגרים. זכיתי להלחין את שיריה ולהופיע איתם על במות בארץ ובעולם. "בראשית היה הריתמוס" היא אמרה, וצדקה. המוזיקה מפכה מתוך השירים שלה".

(קרני פוסטל, צ'לנית, מוזיקאית יוצרת, מלחינה וזמרת).

זהר-scaled.jpg

"באחד המאמרים של גולדברג היא כותבת על החובה לעסוק בענייני הרוח והנשמה דווקא בשעות קשות. היא כותבת שם על התפקיד של המשורר להיות מי שנושא את דגל הרוח. מבחינתי,  המופע הזה שעולה בישראל בתקופה סוערת ומסוכסכת, הוא הדבר. המגע ברוח, בלב, בנשמה של הדברים. ופשוטים הדברים ויפים ומותר בהם לנגוע".

(זהר קדמון, עורכת דין ופסנתרנית).

קצת עניינים טכניים

מעל 20 אנשים צריך. אפשר דרכינו (בתוספת תשלום).

נבוא בשמחה לאירועים פרטיים בחלל ביתי מרווח, לספריות, ישובים קהילתיים ועוד.

המלצות

גל גבאי, עיתונאית ואשת תקשורת:
"ברגע אחד סלון הבית שלי התמלא בקסם. אישה עם גיטרה כריזמה וידע עצום הובילה עשרות אורחים עם צמא למפגש תרבות אינטימי המזמין לתוך נבכי חייה והוויתה של לאה גולדברג. 
קרני פוסטל בצ'לו, זהר קדמון בפסנתר, נויה בגיטרה. הן סחפו את הקהל שהצטופף בכיף ושר מדם ליבו. 
נויה חלקה גילויים מתוך הדוקטורט שחקרה אודות המשוררת והבית שלי ספג את קסם ההתכנסות שנשאר איתנו בבית שבועות ארוכים אחרי. 
כשהתוכן גדוש לא נדרשים אולמות מוארים ופעלולים, די באישה עם גיטרה וידע עצום, מוזיקאיות מקצועניות עם נשמה בקצות האצבעות ובעיניים, סלון בית וכמה עשרות כסאות כתר מונחים בצפיפות."
ריקה ליכטמן, מנכ"לית הספריה ומרכז ההנצחה, קרית טבעון:
"במופע "בסליחה ובחסד" על שירת חייה של לאה גולדברג, מתקיים שילוב נדיר של אינטלקט ורגש, של מילים לצד לחנים, של סיפור מלא כאב עם רגעים קומיים, של משלב גבוה עם מה שיכול להיחשב לנמוך – פכים קטנים, סודות כמוסים, רכילות אנקדוטלית.
שגיב, ידענית מופלגת ומלאת כריזמה, מספרת על חיי גולדברג בקרבה מפתיעה, כאילו מדובר בחברה-לכיתה, אחות, אשת סוד – ולא במשוררת שמתה זה חמישים שנה.
בפיה של שגיב מצטיירת דמותה של גולדברג כאישה בשר ודם – אוהבת ונכזבת, מְרֲצָה ומאכזבת – אבל באותה נשימה נבראת מול הצופים גם אמזונת-מילים עצומה, ענקית, שאין דומה לה בשירה העברית המודרנית, ובכלל.
גם למי שמכיר, כמוני, את סיפור חייה של גולדברג נכונו הפתעות בערב הזה, ונכונה נגיעה רגישה בעצבים חשופים ובפצעים שטרם הגלידו. לאלה, אחראית לא רק נשואת-הערצתה של נויה שגיב אלא גם כישרונה-שלה כמספרת: מלאת תשוקה ועניין היא סוחפת את השומעים ומובילה אותם במסלול מתעתע של פליאה וצחוק, בכי ועונג טהור.
בשלוש מלים: מומלץ בכל פה!"
אבי מצויינים גורן, מנהלת מחלקת תרבות, מועצה אזורית אשקלון:
"נויה היא בהחלט אישה חזקה ומעוררת השראה. נויה בנתה יחד איתנו סדרת הרצאות מלוות בשירים על נשים מעוררות השראה. שיאה של הסדרה היה מופע על שירתה של לאה גולדברג עם הצ'לנית והזמרת קרני פוסטל.  זכינו להנות מידע רב, חכמה, נגינה, שירה והגשה מצוינת של המופע! מומלץ מומלץ!"

לפרטים נוספים לחצו כאן:

או השאירו פרטים ואחזור אליכם

שתפו את כרטיס הביקור שלי עם חברים: