הילד שבר את הכונן החיצוני? מה עושים?

תוכן עניינים

כונן קשיח חיצוני הוא כונן מתקדם מבחינה טכנולוגית אשר מהווה חלק חשוב ביותר עבור סביבת המחשב של כל אדם. השימוש העיקרי בכונן זה הוא אחסון מידע ובמקרים מסוימים גם שמירת העתק של מידע המאוחסן על המחשב על מנת שיהיה גיבוי למידע במקרה של אובדן מידע. אם הילד שלכם שבר בטעות את הכונן החיצוני, מדובר על סיטואציה מלחיצה מאוד. יחד עם זאת, חשוב מאוד שתירגעו ותדעו כי כיום ניתן למצוא שירות תיקון כוננים חיצוניים שמטרתו היא לחלץ מהכונן את כל המידע שיקר לליבכם ואף להחזיר את הכונן לשימוש כך שלא תצטרכו לרכוש אחד חדש.

היכן כדאי לתקן כונן נייד?

בכדי לתקן כונן נייד יש לפנות למעבדת תיקונים מקצועית ובעלת ניסיון בתחום וזאת בכדי שהמידע ששמור על הכונן לא יאבד לחלוטין. חשוב מאוד לבדוק היטב למי מוסרים את הכונן החיצוני. עלות התיקון לרוב תהיה סבירה אך לעיתים כאשר מדובר על תיקון משמעותי שדורש זמן רב יותר ורמת המורכבות שלו גבוהה יותר הרי שהוא יעלה לכם יותר.  חשוב מאוד בכל אופן לשמור עותק של מידע חשוב במקום נוסף על מנת שלא תהיו תלויים בכונן החיצוני בלבד, אשר יכול מדי פעם להתקלקל, להישבר ועוד.

האם יש תקלות נפוצות בכונן חיצוני?

אחת התקלות הנפוצות ביותר בכונן חיצוני היא שבר בשקע של הכונן. מדובר על שבר שנגרם ממשיכה חזקה של הכבל כאשר הוא מחובר לכונן. בכדי להימנע מהמצב הזה יש צורך להשאיר את הכבל של הכונן בצורה שבה לא יוכלו למשוך אותו. תקלה נפוצה נוספת היא תקלה בבקר שמחבר את הכונן אל המחשב. מדובר על תקלה שניתן לתקן.

כיצד מתקנים כונן חיצוני?

תיקון כונן חיצוני מתבצע בשלב הראשון על ידי אבחון של השבר או התקלה והמקום שבו השבר מצוי או מקור התקלה. לאחר מכן יש לבצע עבודה הכוללת החלפת רכיבים אלקטרוניים שהתקלקלו בשל השבר או ביצוע כל פעולה רלוונטית אחרת הנדרשת לצורך תיקון תקלה שאין מקורה בשבר. כך או כך, חשוב מאוד להקפיד ולשמור על הכונן החיצוני שכן, הוא רגיש מאוד לזעזועים ועל כן יכול להינזק בקלות. עוגמת הנפש הכרוכה באובדן מידע מכונן חיצוני היא בהחלט לא דבר שנעים להתמודד אתו ועל כן, יש לשמור על הכונן כמה שניתן ובמקרה שהוא נשבר, יש לפנות באופן מידי למעבדת תיקונים מקצועית ומנוסה שעוסקת שחזור מידע מכונן חיצוני ומתיקון הכונן במידה ואכן ניתן לתקן אותו או להחליף לו את החלקים השבורים.

אם הילד שלכם שבר את הכונן החיצוני של המחשב שלכם, זה הזמן שתפנו למעבדת תיקונים מקצועית, אשר מבצעים בה את פעולות השחזור והתיקון טכנאים מנוסים, בעלי ותק וכמובן בעלי מוניטין והמלצות.