מסחר בבורסה – איך עושים את זה נכון?

תוכן עניינים

>

 

עד לפני שנים לא מעטות, הבורסה היתה מיועדת אך ורק למשקיעים מקצועניים. אנשי עסקים, ברוקרים, מנהלי השקעות ועוד, היו משקיעים, בין אם זה בשמם ואת כספם ובין אם זה את כספם של אחרים בשמם.

עם השנים, הבורסה הפכה להיות זירה הרבה יותר "פתוחה וציבורית". כלומר, יותר ויותר אנשים מן השורה, מן היישוב, החלו להשקיע בה את כספם, מתוך כוונה לייצר לעצמם אפיקי הכנסות חדשים, וכן מתוך כוונה לייצר לעצמם אפיקי חסכון שיכולים להתאים להם. צריך לומר, זה לא בהכרח מתאים לכל אחד, אך זה הרבה יותר רלוונטי ופתוח מאשר מה שאנשים נוטים או נטו לחשוב.

הרעיון של מסחר בבורסה הוא מאוד פשוט. אנשים לוקחים את כספם ומשקיעים אותו במניות של חברות שונות, בין אם זה לטווח זמן קצר או ארוך, ובהתאם להתנהגות המניה, הם יכולים להרוויח או להפסיד. אם המניות עולות והם יודעים למכור אותן בזמן, אז הם ירוויחו מההשקעה, אם המניות יצללו, הם יפסידו, השאלה היא, אם הם ידעו לצאת מזה בזמן או שימצאו את עצמם בלי שום תמורה.

אנשים בוחרים להשקיע בבורסה, במניות, משתי סיבות עיקריות: ראשית, אפשר להשקיע בקטן ולהרוויח לא מעט. שנית, הרבה פעמים אפשר לבחון את זה בכלים מאוד מדעיים, קל לזהות בתקופות מסוימות אילו מניות יעלו ואילו פחות. מה עוד, שאחד העקרונות החשובים ביותר של מסחר בבורסה הוא, שכל המידע גלוי לכולם. האינפורמציה היא חופשית ואי אפשר להסתיר אותה. השאלה היא כיצד מנתחים אותה וכיצד בוחרים איפה להשקיע את הכסף.

לפני שניכנס מעט לעובי הקורה, חשוב להדגיש עוד, אחת הסיבות שיותר ויותר אנשים בוחרים להשקיע היום בבורסה, היא בגלל שקיימת אפשרות מעשית לעשות זאת מהבית, דרך אתרי מסחר שונים. זה לא כמו בעבר שהיה צריך להתחבר למשקיעים, בתי השקעות או לפנות לבנק לשם כך. אפשר להשקיע את הכסף באופן חופשי דרך כלים אינטרנטיים שונים, וניתן להיות מעורבים בתהליך כל הזמן, באופן חופשי, ללא תיווך, בעלויות נמוכות יחסית.


כיצד סוחרים בבורסה בצורה נכונה

ישנם כמה כללים פשוטים מאוד למסחר חכם ונכון בבורסה. הכוונה היא למסחר שיכול להביא תוצאות, מבלי לייצר מספר של חובות והפסדים משמעותיים. צריך לזכור שהכל יחסי, מאחר ומי שיש לו חשבון בנק מנופח, יכול להרשות לעצמו הפסדים, שאדם מן היישוב שיש לו חשבון בנק מצומצם, לא יכול. כמובן שתוכלו להשקיע יותר וללמוד קורס מסחר בבורסה.

הדבר הראשון שצריך לקחת בחשבון כשמחליטים לסחור בבורסה, לעשות את זה בהתאם ליכולות הכלכליות ולא מעבר לכך. בדיוק כמו שלא ניכנס לקזינו ונהמר על כסף שאין לנו, כך גם לא נרצה להמר על כסף שאין לנו בבורסה. המטרה היא להרוויח ולא לייצר מצב שאנחנו לוקחים הלוואות על מנת לסחור.

הדבר השני שעלינו לעשות, זה להשתמש בכל המידע שעומד לרשותנו. אנחנו צריכים להכיר את החברה בה אנחנו רוצים להשקיע, להכיר את המניות, מגמות ותנודתיות, לקרוא את הדוחות הכספיים ולהבין היטב אם משתלם לנו להשקיע. המידע הזה יכול לעזור לנו לדעת איפה וכמה להשקיע.

הדבר השלישי שעלינו לזכור הוא לפזר את ההשקעות שלנו. זה לא נכון להשקיע את כל הכסף במקום אחד. אנחנו צריכים לפזר, כך שאם נפסיד במקום אחד, לא נאבד את כל כספנו ותמיד נוכל להרוויח במקום אחר.

הדבר הרביעי, עלינו להיות סבלניים, להיות מוכנים להפסדים, ומצד שני, לדעת מתי לצאת מההשקעה, אפילו אם יש לנו סיכוי להרוויח עוד.