איך מפיקים תובנות עסקיות שיניעו אתכם קדימה?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

מחיר לכרטיס 1
250 ש"ח לשנה +מעמ לשנה
כולל האפליקציה המתקדמת שלנו לשליחת כרטיס הביקור בסיום שיחה בלחיצת כפתור ללא תוספת תשלום
מחיר ל5 כרטיסים
150 שח לשנה
כולל האפליקציה המתקדמת שלנו לשליחת כרטיס הביקור בסיום שיחה בלחיצת כפתור ללא תוספת תשלום

בעולם העסקים המהיר של היום, ארגונים מתמודדים עם אתגרים רבים אבל גם מקבלים יותר הזדמנויות מאי פעם.

כדי לשגשג בסביבה דינמית זו, חברות צריכות לאמץ אסטרטגיות לקבלת החלטות מונעת נתונים, ולמנף תובנות עסקיות חשובות כדי להישאר (לפחות) צעד לפני המתחרים. במאמר זה, נחקור את השלבים להפקת התובנות שיוכלו להניע אתכם לצמיחה והצלחה.

מהן תובנות עסקיות?

תובנות עסקיות הן מסקנות מעשיות ובעלות ערך, שארגונים שואבים ממקורות נתונים שונים. ניתן להשתמש בתובנות אלו כדי לייעל תהליכים עסקיים, לזהות הזדמנויות חדשות, להפחית סיכונים ולשפר את חוויות הלקוחות. להלן כמה סוגים נפוצים של תובנות עסקיות:

תובנות שוק – מידע על מגמות שוק, התנהגות הצרכנים ופעילויות של מתחרים.

תובנות תפעוליות – נתונים על תהליכים פנימיים, משאבים ומדדי ביצועים.

תובנות פיננסיות – מדדים הקשורים לביצועים פיננסיים, רווחיות והחלטות השקעה.

תובנות לקוחות – מידע על העדפות לקוחות, משובים.

איתור תובנות עסקיות

כדי לזהות תובנות עסקיות בעלות ערך, ארגונים צריכים קודם כל להגדיר את היעדים שלהם ואת מדדי הביצועים העיקריים (KPIs) שעל פיהם היעדים הללו נמדדים. להלן כמה צעדים שיכולים לעזור בכך:

הגדירו את הבעיה – נסחו בצורה ברורה את הבעיה או האתגר העסקי בהם אתם צריכים לטפל.

זהו מקורות נתונים – קבעו את מקורות הנתונים הרלוונטיים לבעיה, כולל נתונים פנימיים וחיצוניים.

נתחו נתונים – בצעו ניתוח יסודי של הנתונים כדי לזהות דפוסים, מגמות ומתאמים.

הדמו תובנות – השתמשו בכלי הדמיית נתונים כדי להציג תובנות בפורמט ברור ומובן.

פעלו בהתאם לתובנות – חשוב לתרגם תובנות לאסטרטגיות וטקטיקות שיכולות לסייע בהשגת יעדים עסקיים.

מינוף טכנולוגיה להפקת תובנות עסקיות

לטכנולוגיה יש תפקיד מכריע, מכיוון שהיא מאפשרת לארגונים לחלץ ולמנף תובנות עסקיות בעלות ערך. להלן כמה דוגמאות לכלים טכנולוגיים שיכולים לעזור:

כלי בינה עסקית (BI) – עוזרים לנתח ולהמחיש נתונים ממקורות שונים, כולל גיליונות אלקטרוניים, מסדי נתונים ופלטפורמות ענן.

כלים לניתוח נתונים – כגון אלגוריתמים של למידת מכונה, יכולים לעזור לזהות דפוסים במערכים גדולים.

מערכות ניהול קשרי לקוחות (CRM) – מערכות שמסייעות לארגונים לאסוף ולנתח נתוני לקוחות, כדי לשפר את חוויות הלקוחות ומעורבותם.

מכשירי האינטרנט של הדברים (IoT) – עוזרים לאסוף ולנתח נתונים בזמן אמת ממקורות שונים, כגון חיישנים והתקנים מחוברים.

שיטות עבודה מומלצות

כדי למצות את מלוא הפוטנציאל של תובנות עסקיות, ארגונים צריכים לאמץ את הטיפים הבאים:

טיפוח תרבות מונעת נתונים – צרו תרבות שמעריכה קבלת החלטות מונעת נתונים, ומעודדת עובדים להשתמש בנתונים כדי לבצע את עבודתם.

בנו צוותים רוחביים – הפגישו עובדים ממחלקות שונות כדי לשתף פעולה בפרויקטים מונעי נתונים.

התמקדו באיכות הנתונים – ודאו שהנתונים מדויקים, מלאים ועדכניים כדי להימנע מקבלת החלטות על סמך תובנות עסקיות שמבוססות על מידע פגום או מיושן.

 

ניווט מהיר בחזרה:
New digital
New digital

כרטיס ביקור דיגיטלי מעולם לא היה קל יותר!
מערכת New digital מאפשרת לבעלי עסקים ליצור כרטיס ביקור מקצועי בקליק! פשוט בחרו מתוך התבניות הקיימות, הכניסו את המידע הרלוונטי על העסק שלכם כולל מספר טלפון, כתובת, אתר אינטרנט, דף פייסבוק ועוד, שתפו את הכרטיס עם לקוחות פוטנציאלים ומתעניינים ושפרו את החשיפה שלכם!

עיצוב כרטיס ביקור על ידי מעצבת גרפית מומחית!

רוצים שהמעצבת המומחית שלנו תעצב לכם כרטיס מותאם אישית, עם עמוד וקישור משלכם? השאירו פרטים ונחזור אליכם >>